Anna-Kaisa Ikonen valittiin Kokoomuksen kolmanneksi varapuheenjohtajaksi

Päivitettyyn kokoomusjohtoon kuuluvat: puheenjohtaja Petteri ORPO, varapuheenjohtajat Antti HÄKKÄNEN, Elina LEPOMÄKI ja Anna-Kaisa IKONEN sekä puoluevaltuuston puheenjohtaja Heikki AUTTO. Tällä kokoonpanolla puoluejohdossamme on ylivertaista osaamista ja työskentelyssä lyömätön dynamiikka. Kevään koronakonsensuksen jälkeen oppositiopolitiikka ja selvän vaihtoedon tarjoaminen vasemmistohallituksen politiikkaan alkaa toden teolla.

Kun onnistuimme tiiviillä yhteispelillä leipomaan Pirkanmaalle varapuheenjohtajuuden, kannattaa meidän jatkaa vyörytystä myös paikallispolitiikan kentällä. Kokoomus on aina menestynyt kuntavaaleissa, kun sillä on ollut paljon ehdokkaita JA ylimielisyysindeksi on ollut matala.

Keskeisin odotukseni uuden puoluejohdon suuntaan on sellainen oppositiopolitiikka, jolla puolueen yleiskannatus nousee jo pitkään 17 prosentin tuntumaan juuttuneesta tilanteesta 20 prosentin tuntumaan – ja sen yli. Loppu on meidän kokoomusaktiivien harteilla. Pieni liikahdus tapahtui jo tuoreimmassa gallupissa. Toivottavasti se ennakoin trendin muuttumista.

Lopuksi haluan vielä kiittää kaikkia Pirkanmaan kokoomusyhdistyksiä erinomaisista valinnoista puoluekokouksen äänivaltaisiksi edustajiksi. Henki Porissa, Seinäjoella ja Helsingissä oli erinomainen!

Meillä on kaikki edellytykset nousta Pirkanmaan vaikutusvaltaisimmaksi puolueeksi.

Yhteistyöterveisin,

Aleksi JÄNTTI