Aleksi Jäntti valittiin Pirkanmaan Kokoomuksen puheenjohtajaksi

Tampereen kaupungin apulaispormestari Aleksi Jäntti valittiin Pirkanmaan Kokoomuksen uudeksi puheenjohtajaksi Tampereen yliopistolla 11.12.2019 pidetyssä syyskokouksessa. Varapuheenjohtajiksi hän saa rinnalleen Saana Vahvelaisen Kangasalta ja Jari Anderssonin Sastamalasta. Puheenjohtajisto valittiin äänestysten jälkeen, sillä puheenjohtajaksi oli ehdolla kolme ja varapuheenjohtajiksi peräti kahdeksan henkilöä.

– ”Olen kiitollinen saamastani luottamuksesta. Kampanjan aikana käymäni keskustelut paikallisyhdistysten puheenjohtajien kanssa osoittivat, että yhdistykset on saatava toimimaan entistä aktiivisemmassa yhteistyössä niin Tampereella, kaupunkiseudulla kuin koko Pirkanmaalla.” Jäntti toteaa.

Pirkanmaan Kokoomus on yksi puolueen kolmestatoista piirijärjestöstä ja toimii Pirkanmaan vaalipiirin kokoomusyhdistysten kattojärjestönä. Toimintaa on kaikissa alueen kunnissa.

– ”Vaikka piiri ei varsinaisesti ole vastuusta kuntavaaleista, koen keskeisimmäksi tavoitteekseni sen, että kokoomuksesta tulee Pirkanmaan vaikutusvaltaisin puolue vuoden 2021 vaalien jälkeen. Se vaatii riittäviä resursseja, onnistunutta ehdokasvalintaa niin laadullisesti kuin määrällisesti, aktiivista kampanjatyötä ja selkeää viestintää jo ennen varsinaista kampanjaa, mutta etenkin sen aikana. Viimeistään vaalien jälkeen tehdään puheenjohtajan väli- tai loppuarviointi” Jäntti summaa.

Puheenjohtajaksi valittu Aleksi Jäntti on entinen upseeri, joka joutui eroamaan virastaan osallistuakseen eduskuntavaaleihin vuonna 2007. Hän on aiemmin toiminut hallituksen jäsenenä ja puheenjohtajana muun muassa Lempäälän Kokoomus ry:ssä ja Tampereen Tulevaisuuskokoomus ry:ssä. Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestön puheenjohtajana hän toimi vuosina 2013 – 2017. Apulaispormestariksi valinnan jälkeen Jäntillä ei ole ollut luottamustehtäviä puolueorganisaatiossa. Valinta piirin puheenjohtajaksi tuo hänelle paikan myös Kokoomuksen puoluehallitukseen.

– ”Olen ollut kokoomuksen järjestötoiminnassa aktiivisesti mukana vuodesta 2007. Tultuani valituksi apulaispormestariksi luovuin kaikista järjestöpaikoista. Kahden ja puolen vuoden huili on tehnyt hyvää. Nyt on taas virtaa ja ajattelin, että olisi sopiva aika tulla takaisin ja ottaa seuraava askel. Kannustimena toimi myös paikka puoluehallituksessa. Pääsen näin suoraan mukaan niihin keskusteluihin, joissa linjataan puolueen tulevaa politiikkaa” Jäntti tiivistää.” Uusi puheenjohtaja tiivistää.