Pirkanmaan Kokoomuksen syyskokousvalinnat

Pirkanmaan Kokoomus piti sääntömääräisen syyskokouksensa Tampereella tiistaina 8.12. Poliittisen tilannekatsauksen kokouksessa piti ministeri Sanni Grahn-Laasonen.

Kokouksessa oli läsnä 130 äänivaltaista yhdistysten edustajaa ja siellä valittiin piirin puheenjohtajisto sekä muut piirihallituksen jäsenet vuodelle 2016. Ehdokkaina puheenjohtajaksi olivat Jari Andersson Sastamalasta, Leena Kostiainen Tampereelta, Minna Mustakallio-Sorvari Ylöjärveltä ja Niilo Rautionmaa Pirkkalasta. Kolmen äänestyskierroksen jälkeen puheenjohtajaksi valittiin Leena Kostiainen. Varapuheenjohtajiksi ehdolla olivat edellä mainittujen Anderssonin, Mustakallio-Sorvarin ja Rautionmaan lisäksi Piia Kurki Tampereelta, Mira Lindholm Tampereelta ja Juho Ojares Ylöjärveltä. Äänestyksen tuloksena varapuheenjohtajiksi valittiin Jari Andersson ja Juho Ojares.

Muiksi piirihallituksen jäseniksi kokous valitsi seuraavat henkilöt:
– Pekka Uusitalo, Tampere (rahastonhoitaja)
– Pirjo Ala-Kaarre, Virrat (varajäsen Mira Anttila, Mänttä-Vilppula)
– Riina-Eveliina Eskelinen, Tampere (varajäsen Mira Lindholm, Tampere)
– Aleksi Jäntti, Tampere (varajäsen Ilkka Hietaniemi, Tampere)
– Kirsi Parhankangas, Hämeenkyrö (Jari Alkkiomäki, Kihniö)
– Päivi Pelttari, Sastamala (varajäsen Timo Viitala, Sastamala)
– Kristiina Pispala, Vesilahti (varajäsen Heikki Hakala, Lempäälä)
– Kirsi Saarinen, Pälkäne (varajäsen Niilo Rautionmaa, Pirkkala)
– Heikki Tyvi, Valkeakoski (varajäsen Janne Suonpää, Urjala)
– Jussi Viljanen, Orivesi (varajäsen Antti Teivaala, Ylöjärvi)

Väistyvää puheenjohtajaa Kalervo Kummolaa muistetiin kukin ja lahjoin sekä neljästä puheenjohtajavuodesta että pari viikkoa sitten olleesta merkkipäivästä. Kummolan toivomuksesta piirikokous heläytti yhteislauluna maakuntalaulun Kesäpäivä Kangasalla ja Maamme-laulun sekä Jean Sibeliuksen päivän ja juhlavuoden kunniaksi myös Finlandian.

Piirikokouksessa jaettiin myös vuotuinen kiertävä Järjestöjyrä-palkinto, jonka tänä vuonna aktiivisesta järjestötoiminnasta ja jäsenhankinnasta sai Niilo Rautionmaa Pirkkalasta. Ja vielä lopuksi Pirkanmaan Kokoomusnaiset yllättivät piirin järjestösihteeri Silpa Forsmanin myöntämällä hänelle Kokoomuksen Naisten Liiton Vihreän ansiomerkin.