Ehdolle maakuntavaaleissa

Sinustako maakuntavaaliehdokas?

Hallitus päätti neuvottelussaan 5.7.2017 jatkaa sote- ja maakuntauudistusta siten, että uudistus tulee voimaan 1.1.2020 alkaen. Maakuntavaalit järjestetään lokakuussa 2018.

Kokoomuksella tulee olemaan täysi lista ehdokkaita Pirkanmaan alueella eli 118 kpl. Eduskuntavaalien tapaan Pirkanmaa on yksi vaalipiiri: äänestää voi ketä tahansa vaalipiirin alueella olevaa ehdokasta. Ehdokkaita tullaan asettamaan kattavasti koko maakunnan alueelta. Sote-uudistusta tehtäessä Pirkanmaan Kokoomus haluaa rakentaa entistä parempia palveluita ihmislähtöisesti. Tärkeintä on se, miten saamme parhaat mahdolliset palvelut kaikille Pirkanmaan asukkaille ja täällä vieraileville ihmisille!

Kymmeniä ehdokkaita on jo ilmoittautunut eri puolilta Pirkanmaalta. Lähde sinäkin mukaan!

Maakuntavaaleissa äänestäjät pääsevät valitsemaan maakuntia johtavat maakuntavaltuustot. Maakuntavaltuustot päättävät maakunnan toiminnasta, taloudesta ja hallinnosta.  Päätöksenteosta säädetään maakuntalaissa, jota valmistelee valtiovarainministeriö.

Täytä lomake

Lisätietoja: