Piirikokouksen valinnat

Pirkanmaan Kokoomuksen syyskokous pidettiin tiistaina 28.11. Tampereella TAMKn auditoriossa. Kokous aloitettiin perinteisesti maakuntalaululla Kesäpäivä Kangasalla ja lopuksi kajautettiin Maamme-laulu. Kokouksen puheenjohtajana toimi Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestön puheenjohtaja Jouni Markkanen. Ajankohtaiskatsauksen Niinistön presidentinvaalikampanjasta piti maakuntavastaava Piko Ollila.

Kokouksessa valittiin piirin puheenjohtajisto ja muut hallituksen jäsenet vuodelle 2018. Tehtävissään jatkavat puheenjohtaja Leena Kostiainen Tampereelta sekä varapuheenjohtajat Jari Andersson Sastamalasta ja Juho Ojares Ylöjärveltä. Piirin rahastonhoitajana uskollisesti 16 vuoden ajan toiminut Pekka Uusitalo Tampereelta ei asettunut enää ehdolle ja uudeksi rahastonhoitajaksi valittiin Antero Saksala Pirkkalasta.

Piirihallituksen muiksi jäseniksi valittiin vaalitoimikunnan aluekokouksilta saamien ehdotusten mukaisesti:

Ylä-Pirkanmaa:
Pertti Timonen, Mänttä-Vilppulan Kokoomus ry, vara: Marko Kivi, Ruoveden Kokoomus ry
Etelä-Pirkanmaa:
Janne Suonpää, Urjalan Kokoomus ry (ent. vara), vara: Susanna Saxberg, Akaan Kokoomus ry (uusi)
Tampere:
Anneli Taina, Tampereen Kokoomuksen Naiset ry , vara: Helena Kekoni, Kalevan Kokoomusnaiset ry
Jouni Markkanen, Tampereen Akateemiset Porvarit ry (uusi), vara: Raimo Tihveräinen, Pyynikin Kokoomus ry
Tampereen ympäristökunnat sekä Pälkäne ja Orivesi:
Niilo Rautionmaa, Pirkkalan Kokoomus ry, vara: Mikko Väre, Nokian Kokoomus ry
Riina Aspila, Lempäälän Kokoomus ry, vara: Jukka Mäkelä, Kangasalan Kokoomus ry
Antti Teivaala, Ylöjärven Kokoomus ry, vara: Henry Ingraeus, Oriveden Kokoomus ry
Lounais-Pirkanmaa:
Sirkka Madekivi, Puntalaitumen Kokoomus ry, vara: Janne Pohjolainen, Vammalan Kokoomus ry
Luoteis-Pirkanmaa:
Jari Alkkiomäki, Kihniön Kokoomus ry, vara: Pasi Viitasalo, Parkanon Kokoomus ry

Vuosittaisen Järjestöjyrä-palkinnon sai vahvasta ehdokas- ja jäsenhankinnasta sekä aktiivisesta osallistumisesta ja tekemisestä Oriveden Kokoomuksen puheenjohtaja Henry Ingraeus.